Aktualitások

                                  NYILATKOZAT - A COVID-19 világjárvánnyal kapcsolatban

A nyilatkozattétel célja, hogy a WHO által egészségügyi világkockázatnak nyilvánított koronavírus járvány hatása az UNITATIS Személyközpontú Oktató/Tanácsadó, Művészeti és Fejlesztő Műhely működésére vonatkozóan minimalizálható legyen.

NÉV.: ................................................ 

Felelősségem tudatában nyilatkozom (a megfelelő válasz aláhúzandó):

1./ az elmúlt 14 naptári napban tartózkodtam a Nemzeti Népegészségügyi Központ által rendszeresn közzétett - legfrissebb - tájékoztatóban (www.nnk.gov.hu) felsorolt országokban:         IGEN             NEM

2./ Legjobb tudásom szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkeztem a fertőzéssel érintett terület bármelyikéről érkezett személlyel:                                                                                      IGEN             NEM

(Terület megnevezése: .......................................................................................)

3./ Legjobb tudásom szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkeztem fertőzött személlyel: IGEN       NEM 

4./ Legjobb tudásom szerint magamon láz és/vagy a koronavírus egyéb tüneteit észlelem: IGEN      NEM

Amennyiben bármelyik kérdésre "IGEN" választ adtam, abban az esetben tudomásul veszem, hogy az UNITATIS Személyközpontú Oktató/Tanácsadó, Művészeti és Fejlesztő Műhely épületébe és helyiségeibe nem léphetek be.

Kelt: ..................................................................

                                                                                                            ...............................................

                                                                                                                         aláírás  


                       



" SIKERES LESZ-E  A GYERMEKEM ISKOLAI BEVÁLÁSA?" 

A tanulási zavar a központi idegrendszer funkcionális rendellenességeivel, az idegrendszer strukturális rendszerének organikus károsodásával függ össze. Ilyenkor általános intelligencia mellett a várhatónál alacsonyabb szintű teljesítményt tapasztalunk különböző részterületeken, amelyhez sajátos kognitív - pszichológiai tünetegyüttes csatlakozhat. 

Tanulási zavarok azonosítása már óvodás korban lehetséges, központi idegrendszeri sérült gyermekeknél azok előfordulására nagyobb esély van. Az óvodában a felhívó jellegű problémák azonosítása történik. 3-6 éves korban a szenzomotoros funkciók fejlődésének szenzitív periódusa zajlik, az egyes képességterületek ekkor fejleszthetőek a leghatékonyabban. 

Az iskolaérettségről

A biológiai és pszichológiai tényezők együttesen alakítják ki az életkornak megfelelő szintet. 

- Biológiai érettség:  6 éves korra kialakulnak a harmonikus testarányok, kb. 20 kg-os testsúly mellett. - Pszichológiai érettség: magában foglalja a személyiség kiegyensúlyozott fejlődését, a motivációt és érdeklődést új ismeretek elsajátítására, a szélsőséges érzelmeken való uralkodást, kialakul a feladat-  és szabálytudat. A monotónia tűrésre, alkalmazkodási készségre szükség van a hatékony, önálló feladatvégzéshez. Általános elvárás a 15 perces aktív figyelemkoncentráció, ami az információ felvételhez és eredményes feldolgozáshoz szükséges. 

Alkalmazkodási követelményeknek való megfelelés:

  • - helyzetmegértés
  • - feladat- és szabálytudat
  • - figyelmi koncentráció, figyelem tartóssága
  • - kudarctűrés
  • - késleltetés képessége
  • - együttműködésre való készség
  • - verbális kifejezőkészség

Iskolaérettségi vizsgálat feladatai

  • általános tájékozottság vizsgálata ( személyes adatok, időben való tájékozódás)
  • rajzvizsgálat, ember rajz ( ceruzafogás, Goodenough-skála)
  • formamásolás
  • térbeli tájékozódás próbái
  • feladattudat, szabálytudat vizsgálata
  • figyelem koncentráció, kitartás értékelése
  • emlékezeti terjedelem (rövidtávú, munkamemória) mérése
  • mennyiségfogalom ellenőrzése


Segítünk!
Segítünk!

JÓLÉT / JÓ LÉT = JÓ EGÉSZSÉG

Minden évünk legelső napján...

Új év. Fogadalmak, ígéretek, megerősítések: "idén máshogyan lesz" - vagy ellenkezőleg: "idén is épp úgy teszek mindent, mint eddig". 

  • Mi azt szeretnénk, bármelyik célt tűzted is ki magad elé, sikerüljön!

Ha összeszámolnád azt a pénzt, amelyet az elmúlt években a saját, ill. a családtagjaid egészségének megőrzésére, vagy visszaszerzésére fordítottál (étrendkiegészítők, gyógyszerek, táppénz, iskolai-munkahelyi hiányzás, kórházi tartózkodás, betegség miatt feleslegesen "kidobott pénzzé" vált koncert-,színház-, mozi és egyéb belépőjegyek), s akkor még az ezzel kapcsolatos kudarc-élményekről nem is beszéltünk (pl. fogyókúrás jojo-effektus), alighanem egy új autó, egy külföldi tengeri körutazás vagy akár a házad körüli kerítés árát is kitenné...
Mi elvégeztük a számolást...ezután meghoztuk a döntést, amikor létrehoztuk  valóban SZEMÉLYKÖZPONTÚ "műhelyünket", s a szintén miskolci székhelyű NAPGYÖNGYE ALAPÍTVÁNNYAL (https://www.napgyongye.atw.hu ) azért tevékenykedünk, hogy az eszköztárunkban lévő összes lehetőséggel  segítsünk a hozzánk fordulóknak, minket választóknak.
Nagy ajándék a Sorstól, hogy annak a felismerésnek köszönhetően: a DÖNTÉS MINDIG A MIÉNK, sokaknak nyújthatunk támogatást hol a művészet eszközeivel, hol más módon.
A  hagyományos értelemben véve NEM "szalon"-minőséget, sokkal inkább egy bensőséges, valóságos "én-időt" biztosító miliőt szerettünk volna kialakítani, ahol  valamennyi megfelelési kényszer nélkül töltődhet fel a hozzánk érkező,
- aki ehhez akár a miskolci tömegközlekedés lehetőségeit választhatja -  vagy
-  a miskolci központban az M3-as autópálya  közelében találhat meg minket -
 (mindig ingyenes parkolót találva :D személygépkocsival juthat el hozzánk, gyakorlatilag kitérő nélkül ). 


© UNITATIS Személyközpontú Oktató/Tanácsadó, Művészeti és Fejlesztő Műhely  (Miskolc-Tapolcafürdő)
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el