Aktualitások
NYILATKOZAT - A COVID-19 világjárvánnyal kapcsolatban
A nyilatkozattétel célja, hogy a WHO által egészségügyi világkockázatnak nyilvánított koronavírus járvány hatása az UNITATIS Személyközpontú Oktató/Tanácsadó, Művészeti és Fejlesztő Műhely működésére vonatkozóan minimalizálható legyen.
NÉV.: ................................................
Felelősségem tudatában nyilatkozom (a megfelelő válasz aláhúzandó):
1./ az elmúlt 14 naptári napban tartózkodtam a Nemzeti Népegészségügyi Központ által rendszeresn közzétett - legfrissebb - tájékoztatóban (www.nnk.gov.hu) felsorolt országokban: IGEN NEM
2./ Legjobb tudásom szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkeztem a fertőzéssel érintett terület bármelyikéről érkezett személlyel: IGEN NEM
(Terület megnevezése: .......................................................................................)
3./ Legjobb tudásom szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkeztem fertőzött személlyel: IGEN NEM
4./ Legjobb tudásom szerint magamon láz és/vagy a koronavírus egyéb tüneteit észlelem: IGEN NEM
Amennyiben bármelyik kérdésre "IGEN" választ adtam, abban az esetben tudomásul veszem, hogy az UNITATIS Személyközpontú Oktató/Tanácsadó, Művészeti és Fejlesztő Műhely épületébe és helyiségeibe nem léphetek be.
Kelt: ..................................................................
...............................................
aláírás
" SIKERES LESZ-E A GYERMEKEM ISKOLAI BEVÁLÁSA?"
A tanulási zavar a központi idegrendszer funkcionális rendellenességeivel, az idegrendszer strukturális rendszerének organikus károsodásával függ össze. Ilyenkor általános intelligencia mellett a várhatónál alacsonyabb szintű teljesítményt tapasztalunk különböző részterületeken, amelyhez sajátos kognitív - pszichológiai tünetegyüttes csatlakozhat.
Tanulási zavarok azonosítása már óvodás korban lehetséges, központi idegrendszeri sérült gyermekeknél azok előfordulására nagyobb esély van. Az óvodában a felhívó jellegű problémák azonosítása történik. 3-6 éves korban a szenzomotoros funkciók fejlődésének szenzitív periódusa zajlik, az egyes képességterületek ekkor fejleszthetőek a leghatékonyabban.
Az iskolaérettségről
A biológiai és pszichológiai tényezők együttesen alakítják ki az életkornak megfelelő szintet.
- Biológiai érettség: 6 éves korra kialakulnak a harmonikus testarányok, kb. 20 kg-os testsúly mellett. - Pszichológiai érettség: magában foglalja a személyiség kiegyensúlyozott fejlődését, a motivációt és érdeklődést új ismeretek elsajátítására, a szélsőséges érzelmeken való uralkodást, kialakul a feladat- és szabálytudat. A monotónia tűrésre, alkalmazkodási készségre szükség van a hatékony, önálló feladatvégzéshez. Általános elvárás a 15 perces aktív figyelemkoncentráció, ami az információ felvételhez és eredményes feldolgozáshoz szükséges.
Alkalmazkodási követelményeknek való megfelelés:
- - helyzetmegértés
- - feladat- és szabálytudat
- - figyelmi koncentráció, figyelem tartóssága
- - kudarctűrés
- - késleltetés képessége
- - együttműködésre való készség
- - verbális kifejezőkészség
Iskolaérettségi vizsgálat feladatai
- általános tájékozottság vizsgálata ( személyes adatok, időben való tájékozódás)
- rajzvizsgálat, ember rajz ( ceruzafogás, Goodenough-skála)
- formamásolás
- térbeli tájékozódás próbái
- feladattudat, szabálytudat vizsgálata
- figyelem koncentráció, kitartás értékelése
- emlékezeti terjedelem (rövidtávú, munkamemória) mérése
- mennyiségfogalom ellenőrzése
JÓLÉT / JÓ LÉT = JÓ EGÉSZSÉG
Minden évünk legelső napján...
Új év. Fogadalmak, ígéretek, megerősítések: "idén máshogyan lesz" - vagy ellenkezőleg: "idén is épp úgy teszek mindent, mint eddig".
- Mi azt szeretnénk, bármelyik célt tűzted is ki magad elé, sikerüljön!
Mi elvégeztük a számolást...ezután meghoztuk a döntést, amikor létrehoztuk valóban SZEMÉLYKÖZPONTÚ "műhelyünket", s a szintén miskolci székhelyű NAPGYÖNGYE ALAPÍTVÁNNYAL (https://www.napgyongye.atw.hu ) azért tevékenykedünk, hogy az eszköztárunkban lévő összes lehetőséggel segítsünk a hozzánk fordulóknak, minket választóknak.
Nagy ajándék a Sorstól, hogy annak a felismerésnek köszönhetően: a DÖNTÉS MINDIG A MIÉNK, sokaknak nyújthatunk támogatást hol a művészet eszközeivel, hol más módon.
- aki ehhez akár a miskolci tömegközlekedés lehetőségeit választhatja - vagy
- a miskolci központban az M3-as autópálya közelében találhat meg minket -